Vrijdag - Reisverslag uit Kalogria, Griekenland van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu Vrijdag - Reisverslag uit Kalogria, Griekenland van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu

Vrijdag

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

09 Mei 2014 | Griekenland, Kalogria

Vandaag gaan we rijden naar de Peloponnessos via de kustweg. We komen langs het plaatsje Galaxidi. Aangezien dit aangeraden werd te bezoeken besluiten we hier in te rijden. Het blijkt zeer smalle weggetjes te hebben. Maar natuurlijk staat er gelijk een behulpzame Griek en biedt aan met zijn auto voor ons uit te rijden. En wij er achter aan! De straatjes zijn zeer smal en Luuk verzucht dat hij dit nooit meer doet. We komen bij een prachtig haventje en hier is ruimte voor de camper. We mogen er zelfs for free de nacht blijven staan erg mooi plaatsje. We ontdekken ook hoe het zit met de supermarkten: ze bestaan niet in de vorm zoals wij ze kennen. Soms is er wel een soor mini-marche, maar dan verkopen ze daar geen groenten en moet je op zoek naar een groenteboer. Daar hebben ze dan een zeer beperkte keus. Je moet hier trouwens alles cash betalen. Zelfs bij tolwegen of grote toeristische trekpleisters willen ze contanten. Zal wel te maken hebben met de financiele toestand van dit land.
We rijden prachtig over de bergachtige kustweg en komen bij de oversteek naar de Peloponessos: een hypermoderne tolbrug. We rijden door naar Kalogria beach en staan nu gratis ergens dichtbij het strand. Er staan nog 2 andere campers. Heerlijk gezwommen in de zee. We lagen als enige op het strand. Het weer is heerlijk zonnig. Nu net de gasbbq uitgeprobeerd: een mooi ding, nieuw uit de doos. Bij een slager 2 grote karbonades af laten snijden, tzaziki erbij en het feest is compleet! Net kwam er weer een behulpzame Griek langs om een code voor internet aan te bieden....Ze zijn erg aardig hier. Morgen onze mountainbikes maar eens uitproberen!