Zaterdag - Reisverslag uit Archaía Olympía, Griekenland van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu Zaterdag - Reisverslag uit Archaía Olympía, Griekenland van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu

Zaterdag

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

10 Mei 2014 | Griekenland, Archaía Olympía

Vandaag bijtijds opgestaan. Na ontbijt in het zonnetje in korte broek (sorry jongens) de mountainbikes van de camper gehaald en lekker gefietst door de prachtige kustbossen en langs moerassen. Kleine tussenstop aan het strand. Zeer mooi hier en erg rustig. Eenmaal op de camping was de camperbaas gearriveerd vanuit Athene met zijn gezin. Ze hadden er bij vertrek opaangedrongen hun te bellen als er iets niet goed was. Nou, bij het tanken kwamen we er achter dat de tankdop miste. Hij kwam hem even brengen! Moest toch in de buurt zijn. Wat een service! Wat valt ons op inGriekenland?- om de haverklap een tankstation ( met wisselende prijzen). Wij tanken gelukkig diesel, is goedkoper.-  zeervriendelijke en behulpzame mensen- veel loslopende honden. De meesten zijn mak en schuw, maar je hebt ook kleine kuitenbijtertjes!- het verkeer neemt het niet zo nauw met de verkeersregels. Het is gelukkig bijzonder rustig op de weg, want de grieken kunnen die dure benzine vast niet betalen- ze gooien helaas hun afval gewoon op straat, zelfs in de bossen- ze komen niet erg productief overNa de fietstocht zetten we koers richting Olympia. Eerst langs het lekkere bakkertje om zijn specialiteit te kopen: spinazie/feta in bladerdeeg. Heerlijk!In Olympia bekijken we de (restanten van) de oude stad. Bijzonder om hier te lopen. 700 jaar voor Christus werden hier de eerste Olympische spelen gehouden. Nu wordt er nog om de 4 jaar het olympisch vuur ontstoken. Alhoewel het heel wat toeristen trekt is het nu bijzonder rustig. Dat maakt het specialer om te ervaren. Anneloes gaat nog even in de starthouding staan op de startstreep in het stadion.Vandaar vertrekken we weer ricting kust en zitten nu op een schetig campinkje aan de kust bij een alleraardigst ouder echtpaar. Net een wijntje gedronken op het strand en nu pasta koken. Straks wat drinken op het terrasje, want daar hebben ze wifi.