Zondag - Reisverslag uit Methóni, Griekenland van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu Zondag - Reisverslag uit Methóni, Griekenland van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu

Zondag

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

11 Mei 2014 | Griekenland, Methóni

Het is hier inmiddels 27 graden! Wij kunnen bij deze temperatuur nog vanalles doen maar je moet er niet aan denken om hier bij 35 a 40 graden rond te lopen. Dat is hier de temperatuur in de zomer! We zijn vandaag eerst naar Pylos gereden over smalle kustweggetjes. Helaas een brede camper (met panoramaview-raam) dus soms wat moeilijke passages. De (Ionische) zee is diep blauw. Het leven is hier doordrenkt met de griekse mythologie. Overal kom je Zeus, Apollo en Afrodite tegen. In Pylos staan we aan de haven, midden in het centrum. We bezoeken het fort/kasteel. Je mag overal op en af en in een mooie 'kamer' van het kasteel wordt voor ons een leuke film over de zeeslag in 1800 getoond die beslissend was voor de onafhankelijkheid van Griekenland. Op 9 schermen! Bij de wandeling buiten zie ik een dikke slang voor mij weg schieten. Dit is de vierde al! Na lunch aan de haven (wat is zo'n camper toch ideaal) zakken we af naar Methoni. Hier staan we schitterend met uitzicht op zee, een prachtig fort  en een bergachtig eiland. We staan pal aan zee en zullen vast goed slapen met dat geruis op de achtergrond! Vanmiddag heerlijk aan het strand gelegen pal voor de camper. Vanavond maar eens uit eten in het schilderachtige stadje. Morgen gaan we het fort verder onderzoeken. Er schijnen ook caches te liggen.