Woensdag - Reisverslag uit Nauplion, Griekenland van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu Woensdag - Reisverslag uit Nauplion, Griekenland van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu

Woensdag

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

14 Mei 2014 | Griekenland, Nauplion

Vanaf nu doen we het iets rustiger aan. We zitten inmiddels in die 'poot' van de peloponnesis die het dichtste bij Athene ligt. Dus we hoeven nu niet meer iedere dag een grote afstand te rijden.
Na ontbijt en koffie nemen we afscheid van onze 2 huiskatten (op de vorige camping hadden we 2 huishonden) en gaan naar Nafplio. Gelukkig hier een groot parkeerterrein bij de haven. Wat een leuk, prachtig gelegen stadje! De haven ligt aan een baai omringd door bergen. Er ligt een burcht in het midden (Bourzi) en een eind verderop ligt een groot cruiseschip waar af en toe mensen vanaf gehaald worden met bootjes. Het is erg levendig. Er is een lange boulevard met veel loungerestaurantjes: hier gaan wij straks loungen! Eerst het stadje bekijken. Wat een sfeervolle straatjes en steegjes overgroeid met bloeiende bougainvillea's! Het is er gezellig druk: net een cruiseschip uitgeladen?? We kopen wat leuks bij een keramiek winkeltje. Na luxe lunch in de loungebanken aan de kade gaan we naar een andere camping vlak in de buurt. Ook weer een plaats pal aan zee. Er staan nog een paar andere campers. De wind is inmiddels aangetrokken en dat samen met het feit dat het volle maan is maakt dat de zee erg ruw is: de golven zijn hoog en breken op het strand. We kunnen een klein beetje de zee in en voelen de kracht van de golven. Best spectaculair om te zien vooral hoe de golven op de rotsen uiteenspatten. Het is best warm. We liggen weer bijna alleen op het strand. Een heerlijk middagje strand! We beginnen al op te bruinen. Morgen naar Epidauros: het beroemde amfitheater.