Vrijdag - Reisverslag uit Marathóna, Griekenland van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu Vrijdag - Reisverslag uit Marathóna, Griekenland van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu

Vrijdag

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

17 Mei 2014 | Griekenland, Marathóna

De zon staat vanmorgen aan een blauwe hemel en de zee is een spiegeltje. Ik besluit gelijk een duik in zee te nemen. Heerlijk! Alleen wel kiezelstrand hier. Om negen uur komt de campingbaas langs met vers, warm brood. Hier staan nog enkele Nederlanders en Duitsers. De wind begint wat op te komen, dus toch maar de bikini uit en de kleren aan! Ondertussen even contact met de jarige jet via de whatsapp. Wat is dat toch makkelijk!We rijden naar Korinthe langs een mooie, bergachtige kustweg. We stoppen in een dorp om vast echte griekse kleine gebakjes te kopen voor morgen. Ook slaan we weer 2 grote karbonades, tzaziki, tomaatjes in voor de bbq vanavond. We rijden naar het beroemde kanaal van Korinthe. Gelegen tussen de middellandse zee en de egeische zee. Spectaculair uitgehakt tussen 2 rotswanden om schepen een grote omweg om de peleponnesos te besparen. De romeinen onder keizer Nero begonnen ermee, maar maakten het niet af. Pas in 1893 maakten de fransen het af. Vanaf een van de bruggen kijken we de diepte in en zien een klein cruiseschip doorkomen. Grote cruiseschepen passen er niet meer doorheen. We wilden in deze omgeving een camping zoeken, maar vinden de omgeving erg rommelig. We besluiten door te rijden oostelijk van Athene en daar een camping langs zee te zoeken. We rijden de peloponnesis uit over de prachtige 3 baans autosnelweg (tol) helemaal langs zee en daarna rond Athene. Lekker rijden, want erg rustig vanwege de tol. Daarna camping gevonden aan een breed (zeer zacht) zandstrand. We staan niet pal aan zee, maar een meter of 25 er vanaf. We hebben een beschut plekje en dat is maar goed ook want de wind is aardig aangetrokken. We werden verwelkomd door een oud vrouwtje. Ze spreekt geen woord buiten de deur, alleen het woord 'paspoort'. En maar lachen en wijzen. We mogen gaan staan waar we willen. Gelijk hebben we bezoek van 2 huishonden. Het hoort er hier kennelijk bij. Tot onze verbazing geen internet! En met het vrouwtje valt hier niet over te communiceren. Helaas!