donderdag - Reisverslag uit Delphi, Griekenland van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu donderdag - Reisverslag uit Delphi, Griekenland van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu

donderdag

Door: anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

09 Mei 2014 | Griekenland, Delphi

We zitten op dit moment in een restaurant (vandecamping) in Delphi met uitzicht op een uitloper van de middellandse zee en de bergen!
Gister een perfecte vlucht gehad van ongeveer 3 uur met steeds mooi uitzicht. Het eerste voordeel van reizen buiten het hoogseizoen was al merkbaar: we hadden met z'n tweeen 3 stoelen. Het is een uur later in Griekenland dus we kwamen om 20:00 uur aan. Taxi genomen naar ons hotel , waarschijnlijk flink afgezet, maar wel een aardige taxichauffeur die ons van alles vertelde over het gebied waar wij heengaan : Peloponnessos. Zelfs tijdens het rijden met de kaart op zijn schoot! Hotel was eenvoudig, voor diner kwamen we uiteindelijk na een aardige wandeling opeen gezellig pleintje in een taveerne tussen de griekse mannetjes. Heerlijk eten daar en grote porties. Daar houden ze van hier!! De volgende ochtend werden we opgehaald door de campermaatschappij. Wat een verschil met Canada! Een zeer rommelig terrein en kantoortje. Het meisje legde ons alles uitgebreid uit en gaf ook nog allerlei tips voor campings en vrij kamperen. De camper is prima, maar niet super nieuw. Alle mankementen ( scheurtje hier, krasje daar) nam ze op met de videocamera, zodat wij daar niet voor aansprakelijk gesteld kunnen worden. Toen op naar Delphi....erg mooi en rustig in de namiddag! Het was een aardige wandeling vanaf de camping en Delphi ligt behoorlijk tegen de berg op. Zo komen we ook nog aan de nodige beweging. We hebben nog steeds geen goede supermarkt gevonden en doen boodschappen bij de mini Lidl op de camping. De camping heeft een fantastisch uitzivht over het dal.

• 09 Mei 2014 - 09:49

Margriet:

Klinkt leuk! Ik ben benieuwd naar jullie camper ! Het zal wat behelpen worden na de rijdende stacaravans in canada