Dinsdag - Reisverslag uit Tolón, Griekenland van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu Dinsdag - Reisverslag uit Tolón, Griekenland van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu

Dinsdag

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

13 Mei 2014 | Griekenland, Tolón

Om 9 uur staan we voor de ingang van Mistras. De overblijfselen van de middeleeuwse, byzantijnse stad liggen steil tegen de berg op. Bovenop ligt de acropolis (kasteel), daaronder de huizen en kerk en klooster van de upper class en daaronder de huizen, kerk en klooster van de middenklasse. De arbeiders en boeren verbleven op de grond ervoor en konden bij gevaar in de versterkte stad schuilen. Om de hitte voor te zijn klommen we eerst helemaal naar boven : dat was een hele klim om vervolgens af te dalen en alles te bekijken. Prachtige aya sofia kerk, een klooster met nonnen en veel mooie fresco's. Ook veel ruines van huizen. Het geheel staat hoog op de werelderfgoedlijst. Na een uurtje of 4 waren we weer bij de camper en was de temperatuur inmiddels gestegen tot achter in de twintig. Zo, de work-out hadden we ook weer gehad!!  Na een rit van een paar uur zitten we nu bij Nafplio op een camping pal aan zee. Het is weer een erg mooie baai met uitzicht op bergketens. Wij blijken de enige te zijn, maar er staan wel veel caravans waarschijnlijk van weekendgasten. De baas van de camping was druk met sinaasappels plukken en kwam ons er een stuk of tien brengen. Op de fiets even uit eten geweest ( kosten: 20 euro) en voor het donker weer thuis, want er zit geen licht op de fietsen. Het is een heerlijke avond, we zitten buiten voor de camper met voor ons de zee.

• 14 Mei 2014 - 09:24

Margriet:

Hoi, het ziet er heerlijk uit! Leuk dat je steeds bij de zee staat !
    Hier is alles ook oke. Morgen is de begrafenis van tante adele. Jan willem kon gelukkig langs veenendaal rijden. Ik heb ook namens jou een kaartje gestuurd.

Geniet er nog maar lekker van voordat jullie weer in koud nederland terugkomen,

Groetjes Margriet