29-08 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu 29-08 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu

29-08

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

29 Augustus 2013 | Canada, Calgary

Dag 19, 29-8

We vertrekken richting Calgary. Al rijdend laten we de imposante bergketens van de Rocky Mountains achter ons. De zon staat er op, het is een mooie dag. Opeens verandert het landschap: we zitten tussen graslanden en de bergen zijn ver weg, het lijkt wel plat. Na 2 uurtjes rijden zijn we op een camping in Calgary, vlak naast het Olympisch dorp gelegen. We zien verschillende skischansen en een bobsleebaan. Het is pas half twaalf in de ochtend. Hoera, er is weer wifi! We rijden door naar een grote shoppingmall, waar we op de parkeerplaats eerst uitgebreid lunchen met gebakken eieren (alles moet op!). Voor Sanne blijkt er een rolstoel te zijn: het winkelen kan beginnen. De meiden kunnen heel goed slagen, want de kleding is hier niet duur. Natuurlijk worden Bart, Tim en Jesse niet vergeten…..heren hopelijk houden jullie van een canadese look!! Na een laatste bezoek aan de Walmart rijden we door big city Calgary terug naar de camping. Nu moeten we eraan geloven: er moet ingepakt worden. Ook moet de camper gepoetst worden (van binnen). Iris en Sanne maken nog even gebruik van het zwembad. Daarna gaan we lekker uit eten bij restaurant Van Gogh (de eigenaar is Canadees, maar houdt erg van Van Gogh). Heerlijk laatste diner! We checken online in: morgen (30-8) om 18:55 uur vliegen we terug. Het is 9 uur vliegen, maar vanwege het tijdsverschil komen we pas 31-8 om 11:45 uur aan.
Het was een geweldige vakantie. Erg leuk om met 2 campers achter elkaar te rijden en te genieten van de overweldigende canadese natuur en het vrije camperleven.