27-08 en 28-08 - Reisverslag uit Banff, Canada van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu 27-08 en 28-08 - Reisverslag uit Banff, Canada van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu

27-08 en 28-08

Door: Margriet en Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

28 Augustus 2013 | Canada, Banff

Dag 17, 27-8

We vervolgen onze weg over de Ice Field Parkway en worden beloond met prachtige uitzichten en vele smaragdgroene en diepblauwe meren. Ook zien we vele gletsjers. Wat is het hier toch mooi! Er zijn veel uitzichtspunten, waar je de camper kan parkeren en een korte wandeling kunt maken. ’s middags gaan Margriet en Erik met Sanne naar een medical centre in Lake Louise: er is niets gebroken, waarschijnlijk uitgerekte banden/verzwikt. Ze krijgt een drukverband mee en een stel krukken. Nu is ze gelukkig weer een beetje mobiel.
Luuk, Anneloes en Iris gaan alvast naar Yoho NP. We reserveren daar vast een leuke camping: Kicking Horses. Daarna bekijken we de Spiral Tunnels: een ingenieus tunnelstelsel in de berg om de (ontzettend lange) goederentreinen het hoogteverschil te laten overwinnen. We gaan naar het punt waar twee rivieren bij elkaar komen: Yoho River en Kicking Horse River. De een is heel wit vanwege het smeltwater van de gletsjer en de andere heel blauw (andere mineralen). Verder naar Emerald Lake: een juweeltje van een meertje omsloten door bergen. De camping blijkt erg mooi gelegen tussen de bergen en met uitzicht op ijs op de berg en we mogen kampvuur maken. Het wordt een groot vuur en later bbq: lekkere spareribs en biefstuk. Ja, ja …het leven is zo slecht nog niet! We blijven tot laat in de avond rond het vuur zitten. Het wordt zelfs 11 uur. Dat was nog niet eerder voorgekomen.

Dag 18, 28/8

Na een heldere nacht en de heerlijke douches op de camping rijden we Yoho uit naar Lake Louise. Wat een prachtig gelegen meer omsloten door bergen, waarvan één met gletsjer. Het meer is diep blauw-groen gekleurd en windstil. Het is een mooie, zonnige dag. Hier huren we canadese kano´s en peddelen over het meer richting berg met gletsjer: weer een hoogtepunt van de vakantie!! Op het meer is het rustig en prachtig. We genieten van de omgeving. Verder drinken we koffie met cupcakes: een traktatie van Margriet en Erik omdat ze te horen hebben gekregen dat Tim door mag gaan met zijn studie en dat moet gevierd worden!
We zetten nu koers naar Banff over de Bow Valley Road. Een wat oudere route met diverse uitkijkpunten en mogelijkheden tot het lopen van trails. De route loopt door de enorme cedarbossen en je mag er maar 60 km rijden. We lopen een korte trail door een kloof, terwijl de meiden naast de camper blijven en lekker gaan zonnen. Na deze mooie route komen we aan in Banff. Banff is zeer mooi gelegen omsloten door bergketens en hier vlakbij zijn ook enkele campings te vinden. We besluiten het stadje links te laten liggen en op zoek te gaan naar een camping: tijd om te relaxen. De camping is niet mooi (we staan in een soort straat, wel tussen bomen en natuurlijk wel uitzicht op de enorme bergketens), maar heeft wel elektriciteit zodat we alle apparatuur weer kunnen opladen en dat is nu echt nodig na verschillende dagen zonder. We hebben hier geen Wifi zodat we de reisverslagen van de afgelopen dagen nog niet kunnen uploaden. We hebben nog pizza’s in de vriezer liggen die er nu aan moeten geloven. Echt een heel groot succes wordt het niet: de oven van Margriet en Erik werkt niet mee en bij Luuk en Anneloes valt er één op de bodem. Ze blijken ook nog een soort bijsmaak te hebben. De campers meuren erg: dan maar de fan volop aan en de ramen open. Het is voor het eerst dat we tot 22:00 uur in de korte broek buiten kunnen blijven zitten. Alle voorgaande avonden was het al gauw koud. Nadat we met z’n allen genoten hebben van de fotoshow van al Luuk z’n foto’s op z’n tablet (hij heeft alle foto’s al uitgezocht) gaan we naar onze campers om te lezen. Morgen alweer de laatste dag: dan gaan we shoppen in Calgary.