23-08 - Reisverslag uit Mount Robson, Canada van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu 23-08 - Reisverslag uit Mount Robson, Canada van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu

23-08

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

23 Augustus 2013 | Canada, Mount Robson

Dag 13 23 augustus

Vandaag vroeg uit de veren, snel douchen want om 8 uur zou het gaan gebeuren! En ja hoor, om kwart voor acht kwam het geluidje en was het gelukt…..luid en duidelijk hoorden we pa en ma en we zagen ze ook. Wat bijzonder om elkaar e ven te zien en wat supergoed papa dat je dat op je 87ste nog even geleerd hebt op je ipad!! We zijn allemaal trots op je!
Daarna alles ingepakt en op weg gegaan naar Mount Robson, maar een klein stukje rijden. Onderweg even koffie gedronken, daarna het info centrum bezocht, een plaatsje op de camping besproken en na de lunch met z’n allen in de kar van erik en margriet op weg naar een waterval. Allemaal eruit , een stukje lopen en weer een prachtige waterval met springende zalmen bekeken ( we raken er al bijna aan gewend). Daarna door naar de bootsafari. Deze hadden we voor de middag geboekt. Samen met onze gids Tyler zaten we met ons zessen in een boot en zakten we een stuk de rivier af met als doel allerlei dieren te spotten.Anneloes mocht ook even sturen en kon dit, na alle wildwaterervaring in een kano natuurlijk uitstekend doen! Tyler ontpopte zich als een ware biologieleraar die ons op een hele leuke manier van alles vertelde over de natuur om ons heen. Ondertussen haalde hij allerlei materiaal zoals zalmeitjes, larven van kevers in een buisje, vogelkaarten e.d. uit een tas. Erg leuk om allemaal te horen maar we wilden ook wel heel graag een beer zien. Helaas we hebben een visarend gezien en een zalm . Het was toch een hele leuke tocht dankzij Tylers verhalen en het uitstapje op het kiezelstrand met een echte steentjesketswedtrijd. (en sporen van een moose en van een elk. )maar helaas geen echte’. Daarna moesten we nog boodschappen doen en de winkels zijn niet zo dichtbij als thuis maar na een kwartiertje rijden hadden we een winkel bereikt. Ingeslagen voor het eten en toen snel naar de camping . Iris en Sanne waren inmiddels zo moe dat ze allebei met het hoofd op de tafel lagen te slapen. Ineens werd de hele camper opgeschrikt door een enorme stop van erik. Ja hoor….een beer voor de camper. Bijna aangereden. Meiden snel wakker geschreeuwd met de tekst : EEN BEER!!!! De Beer schrok zich te pletter en rende snel weg. En ja hoor: de berenteller staat op 2! Vanavond lekker gebarcued en nu zitten we heerlijk bij het kampvuurtje.