24-08 - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu 24-08 - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu

24-08

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

24 Augustus 2013 | Canada, Jasper Park Lodge

Dag 14, 24-8

We stonden weer op de gewone tijd op (half acht) en , na een heerlijke douche in het douchegebouwtje (toch wat ruimer dan in de camper douchen) trokken we onze wandeloutfit aan. Na een klein stukje rijden stonden we voor het begin van een trail naar Kinney Lake. Deze trip was aanbevolen door Tyler (onze bootgids van gisteren) en was totaal 9 km met een klein hoogteverschil. Om 9:00 uur liepen we fris en vrolijk te wandelen op een prachtige trail langs een woeste rivier en door een dicht woud. Aangezien deze route vóór de Mount Robson ligt ( dit is de hoogste berg van de Rockies, bijna 4000 m hoog) regent het hier vaker dan elders in de omgeving waardoor de vegetatie veel rijker is : hoge cedars ed .Na een uur stevig doorlopen kwamen we uit bij het prachtige Lake Kinney: een zeer stil, groen/blauw meer (gekleurd door de rockflower) met uitzicht op de besneeuwde top van Mount Robson. Hier hebben we een tijdje zitten genieten van de omgeving. We zagen ook hikers met volledige bepakking, die verder trokken en de nacht in de wildernis gingen doorbrengen: dat doen ze hier veel, die stoere Canadezen: echte outdoorpeople. Om half twaalf waren we weer terug bij de camper en vertrokken we richting Jasper. Dit was nog 100 km rijden, dus goed te doen. Bij de ingang van NP Jasper stond al een bordje dat de door ons uitgekozen camping vol zat. We zijn er toch naar toe gereden. Het bleek dat ze ons voor de nacht een plaats konden aanbieden op een naburige camping, die een ‘overflow’terrein heeft. Dit betekent dat je vlak naast elkaar staat met allerlei andere campers, maar wel met stroom en een toiletgebouw. De volgende nacht staan we wel op de Whistler camping., die prachtige plaatsen heeft (wel zonder stroom). We krijgen gelijk folders mee met waarschuwingen en tips wat je moet doen bij ontmoetingen met elks (grote herten) en met beren. Dat beren gevaarlijk kunnen zijn dat wisten we, maar die grote herten…..Er wordt aanbevolen bearspray (pepperspray) mee te nemen op tochten wat je in nood kan gebruiken tegen elks en/of beren. In eerste instantie moet je zorgen dat je voldoende afstand houdt en niet in hun territorium komt, dan gebeurt er niets. Als we later in het dorpje Jasper zijn besluiten we maar een bus aan te schaffen. Margriet heeft ook al een berenbelletje gekocht. We bezoeken het infocetrum (onze laatste gelegenheid voor wifi voorlopig), souvenierwinkeltjes en reserveren een tafeltje bij een pizzeria. We gaan voor het eerst uit eten sinds we de camper hebben. Na een koffie/relaxpauze in onze campers op het parkeerterrein in Jasper (toch handig zo’n huisje op wielen) gaan we gezellig uit eten en maken plannen voor de volgende dag.