12-08 en 13-08 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu 12-08 en 13-08 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu

12-08 en 13-08

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

13 Augustus 2013 | Canada, Victoria

Maandag 12-8
Om kwart voor twaalf worden we opgehaald door het taxibusje, dat ons naar Canadream brengt. We nemen alweer afscheid van Vancouver: ’s ochtends hebben we nog wat sfeer geproefd door te wandelen langs de waterkant respectievelijk met een bootje naar Granville Island te varen.
Aangekomen bij Canadream bleek dat we twee dezelfde super grote campers kregen, beiden nog geen jaar oud. Wat een luxe: grote tweepersoonsslaapkamer achterin, in het midden keuken en badkamer gevolgd door een vierpersoonszitje met eettafel en boven de bestuurder een riant tweepersoonsbed. Het geheel is ongeveer 10 meter lang! Het eetgedeelte kan ook nog uitgeschoven worden (uitschuifserre) waardoor je nog meer ruimte krijgt.We vergaapten ons eerst aan deze grote luxe om vervolgens te gaan inruimen.
Hierna koers naar Twawassen ferry terminal voor de overtocht naar Vancouver Island. De overtocht duurde anderhalf uur. We konden heerlijk op het dek zitten genieten van het zonnetje en het werkelijk prachtige uitzicht. De boot vaart langs allerlei mooie eilanden en in de verte zie je de besneeuwde toppen in de VS. Veel zeehonden gezien.
Vervolgens naar de supermarkt Safeway (allemachtig wat is het hier duur!) om de boodschappenlijst af te werken. Om ongeveer 19:30 uur arriveerden we op Beachcomber RV Park en kregen we twee mooie plekken met oceanview. Prachtig uitzicht over de Stille Oceaan met een picknicktafel en vuurplaats bij het strandje. Erik ging aan de kook en onder het genot van een wijntje en wraps namen we de dag nog eens door en bereidden we ons voor op de volgende dag: de walvissafari.

Dinsdag 13-8
Vroeg op want we moeten om half negen in Victoria zijn. We moeten ons melden in de haven van Victoria. We gaan varen in een open Zodiac. Er gaan 10 personen in en we krijgen allemaal een pak aan waardoor er opeens 6 michelinmannetjes/vrouwtjes te zien zijn. Erg charmant. Gehuld in deze pakken bestijgen we de boot en al gauw blijkt dat de pakken z’n nut bewijzen: de schipper geeft, zo gauw we op volle zee zitten, volop gas en we stuiven over de oceaan. Gelukkig hebben Margriet en Anneloes hun pilletjes ingenomen tegen misselijkheid en is de zee vrij kalm. Wat kan die boot hard!! We duiken weg in onze pakken en speuren samen met de schipper naar de orka’s. Na ongeveer drie kwartier is het raak: verscheidene boten komen samen en we zien enkele orka’s steeds boven het water uitkomen. Een mooi gezicht, maar wel van een afstandje. Het blijkt moeilijk in te schatten waar ze iedere keer weer boven water komen. Na enkele buitelingen verdwijnen ze steeds voor langere tijd onder water. Toch nog leuke foto’s kunnen maken dankzij de telelens van Anneloes. Na een tijdje besluit de schipper weer vol gas te geven en duiken we weer weg in onze pakken. Na een tijd full speed (spectaculair!) komen we aan bij een volgende plaats waar orca’s zouden moeten zitten: helaas geen geluk deze keer. Vervolgens varen we langs enkele kolonies zeeleeuwen (oink, oink) gelegen op eilandjes. Bij aankomst in de haven om twaalf uur zijn we allemaal verkleumd en warmen ons op aan de zon in Fisherman’s Warf onder het genot van fish en chips. We proeven de relaxte sfeer van Victoria met z’n leuke watertaxi’s en mooie parlementsgebouwen en rijden weer terug naar de camping. We eten zalm en toast bij het kampvuur. De volgende dag gaan we verkassen!

• 14 Augustus 2013 - 23:05

Nellie:

Wauw, wat een belevenis om met zo'n bootje de zee op te gaan om orka's te zien!
    Leuk om je verslagen te lezen.
    Heel veel plezier allemaal!