22-08 - Reisverslag uit Blue River, Canada van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu 22-08 - Reisverslag uit Blue River, Canada van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu

22-08

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

22 Augustus 2013 | Canada, Blue River

Dag 12, 22-8

Het belooft weer een prachtige dag te worden. Het was een koude nacht. We staan nu op een grote plaats tussen de bomen, maar aan het toegangspad is er al gelijk een lekkere zon. Heerlijk in de zon ontbijten. Om 9 uur rijden we weg en het duurt ongeveer drie kwartier voordat we Wells Gray verlaten. Even lozen en tanken en even gebruik maken van de Wifi bij het info-centre: er wordt geskyped met Tim. Na een niet al te lange rit komen we aan bij Blue River. Dit is op weg naar Jasper NP. De plaatsen zijn niet zo mooi als in Wells Gray, maar de omgeving is weer schitterend: uitzicht op de hoge bergen van de Rockies, sommige besneeuwd. We lunchen hier en gaan dan naar het dichtbij gelegen meertje om te zwemmen en relaxen. Het is namelijk ongeveer 30 graden met een stralend blauwe hemel. Hier waren de meiden echt aan toe!. Het meertje ligt prachtig tussen de bergen, er is een zandstrandje met zelfs een lifeguard (voor totaal ongeveer 15 mensen). Verder zonvlonders in het water. Er spelen 2 jongens op de gitaar. Er heerst weer een heel prettig, rustig sfeertje. Na een paar uurtjes zonnen en zwemmen besluiten Luuk, Erik, Margriet en Anneloes een stukje te gaan lopen. De campingbaas had uitgelegd waar je zalmen in de rivier kon zien zwemmen. De meiden bleven liever op het strandje: nou….daar kregen ze later ontzettende spijt van!! Boven op een brug naast een spoorbaan kon je op de rivier kijken en de zalmen zien zwemmen. Dit was al een mooi gezicht, maar er verschenen mensen, die beneden bij de rivier gezeten hadden die zeiden dat ze daar weggegaan waren omdat er een beer was. En ja hoor…. daar verscheen hij: eerst in de bosjes, toen in het water zwemmend naar de overkant en later op het strandje met een half afgekloven zalm in zijn bek! En wij stonden eerste rang!! Anneloes had gelukkig haar telelens bij zich en schoot volop foto’s. Wat hadden die meiden spijt….
Later op de camping had de vrouw van de camping al vernomen dat wij zulke mooie foto’s hadden geschoten en wilde ze hebben voor haar website (www.bluerivercampground.ca) . Hier zullen ze over enkele dagen op verschijnen onder de naam van ‘van Engenfamilie’.
De berenteller staat op één.Joepie!

• 23 Augustus 2013 - 11:58

Rein Van Engen:

Deze brief goed ontvangen. Gefeliciteerd met je beerontmoeting. Mooie brief. Groeten je ouders

• 23 Augustus 2013 - 19:57

Joke En Loes:

Wat genieten we van jullie verslagen!! Leuk dat jullie nu eindelijk een beer hebben gespot, wellicht volgen er nog meer. Maar ook de orka's, zeeleeuwen en bijzondere vogels zijn bijzonder om echt zelf mee te maken en te zien.
    Wij verheugen ons op jullie volgende verslagen. Nog veel plezier

• 24 Augustus 2013 - 06:35

Ilse: