19-08 - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu 19-08 - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Anneloes Engen - WaarBenJij.nu

19-08

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

19 Augustus 2013 | Canada, Kamloops

Dag 9 19-8

De voorspelling voor vandaag is 27 graden, maar we worden wakker met wat regenspetters. Gelukkig zet het niet door en de zon begint steeds meer door te komen. We gaan rijden richting Kamloops met als einddoel voor de dag zo dicht mogelijk bij Wells Gray National Park te komen, We komen gelijk al enkele mooie uitzichtspunten tegen! Het landschap is hier heel anders, een beetje woestijnachtig. We kunnen aardig doorrijden in tegenstelling tot de vorige dag toen we vanwege de bergen niet sneller dan gemiddeld 40 km per uur konden rijden. Nu geen haarspeldbochten meer. Na anderhalf uur rijden komen we bij de historische Hat Creek Ranch.Tussen 1863 en 1901 was dit een bekende herberg op de Cariboo Wagon Road. De gebouwen zijn nog in oorspronkelijke staat. Je krijgt een rondleiding door mensen in originele kostuums. Een onderdeel van de rondleiding is een ritje in de mooie postkoets met 2 paarden ervoor. In de keuken krijgen we een lekker warm hapje van de kokkin, gebakken in een prachtig oud fornuis/oven. Het is er helemaal niet druk en alles gaat heel relaxed, zoals we het ondertussen hier gewend zijn.
We rijden weer verder en komen langs mooie meren en rivieren. In Kamloops gaat Erik even langs een garage. Hij heeft contact gehad met Canadream, want de afvoer van de douche in de camper bleek te lekken. Ondertussen gaat de rest naar de Walmart, gewapend met boodschappenlijsten. De komende dagen zitten we in een NP en kunnen we dus geen boodschappen meer doen. Gelukkig was Erik snel weer terug en is het gerepareerd. Tussen Kamloops en Clearwater (hier begint Wells Gray NP) vinden we uiteindelijk een eenvoudige camping met stroom. Het is bij een soort motel, gerund door Thai. We blijken bijna de enige te zijn. Lekker een camping voor onszelf. Iris krijgt al een beetje het huiskamergevoel over zich. Na een potje volleybal door Sanne, Iris, Erik en Anneloes wordt er opeens een cowboy gespot. Het blijkt de jolige buurman van de camping te zijn. Al grappend en grollend nodigt hij de dames uit voor een ritje op zijn paard: Baby. Nou dat hoef je tegen Sanne geen twee keer te zeggen….Daarna is Iris aan de beurt en ook Margriet en Anneloes mogen op Baby plaatsnemen. We krijgen zijn cowboyhoed op: hij vindt het allemaal prachtig. Het enige Nederlands wat hij weet uit te brengen is een scheldwoord. Zo kunnen we alvast wennen aan het paardrijden, wat alle dames in Wells gaan doen!!

• 20 Augustus 2013 - 21:25

Hans En Heleen:

Hallo daar familie aan de overkant van de oceaan, leuk de foto's en de verslagen. Ziet er prachtig uit allemaal. Volgens ons weer een bijzondere trip. we wensen jullie nog een goede tijd daar en zien jullie weer in Holland. Groeten, hans en Heleen